Каталог
Каталог

ACE Stoßdämpfer GmbH

  • RoHS
  • Reach
  • DIN ISI 9001:2015

23.08.2024 01:08

"Енергията трябва да изчезне!" - Промишлени амортисьори в спортната наука

Спортните учени също използват хидравлични машинни елементи в своите проекти. Особено когато анализират силата на скоростта на определени тренировъчни съоръжения.


Тъй като в крайните позиции могат да възникнат големи сили, Институтът по спортни науки към Университета в Тюбинген разчита на регулируеми промишлени амортисьори за защита на хората и машините. Институтът по спортни науки в Тюбинген е неизменна част от германския университетски пейзаж вече повече от 180 години. В момента повече от 50 учени изследват и преподават по различни ключови теми в областта на постиженията, здравето и образованието. Спектърът варира от развитие на таланти и проектиране на спортни състезания до училищно образование и индивидуално промотиране на здравето. Департамент III, който се фокусира върху биомеханиката, науката за движението и тренировките, се ръководи от професор д-р Вейт Ванк. Наред с други неща, екипът му се занимава с анализ и оптимизация на спортни двигателни последователности. В изследванията на науката за тренировката фокусът е върху диагностиката на силовите способности в отделните спортове.


Освен това талантливите спортисти от отборите и съставите на атлетическите асоциации получават подкрепа за диагностика на постиженията. Тестово устройство за оценка на техниката на движение и силите на скоростта Институтът от години разработва различни тренировъчни устройства за тази цел. Така нареченият "уред за обучение и тестване на ударното хвърляне" е предназначен предимно за хвърляне на копие и хандбал. Ударното хвърляне може би вече не е толкова познато, но много участници в националните младежки игри вече са имали в ръцете си ударна топка. В хандбала ударното хвърляне е основната техника за всички хвърляния, а в леката атлетика терминът "право хвърляне" се използва като синоним и основа за хвърлянето на копие. И в двата случая атлетите изграждат напрежение на дъгата за максимално разстояние на ускорение. Чрез активното използване и свързаната с него тяга на задния натискащ крак във фазата на хвърляне бедрото от страната на хвърлящата ръка се изнася напред, което напряга горната част на тялото. Този процес и съзнателното последователно използване на рамото, лакътя и ръката за хвърляне оптимизират ускорението на хвърлящия инструмент. Тази техника на движение максимизира крайната скорост на хвърлящия инструмент, т.е. топката или копието, или в този случай - шейната за хвърляне. Едновременното наблюдение на позите на движение и позициите на хвърлящите във видеото и съответните стойности за позицията на шейната, скоростта на шейната и ускорението улесняват оценката на техниката на движение и физическите способности, по-специално на скоростта на хвърлящия. Съответното тренировъчно устройство се използва предимно в Тюбинген за тестови цели. Професор Ванк и неговият екип го използват за проверка на стойностите за скоростна сила. Спортният учен обяснява: "За атлетите, които са в отбора от дълго време, това ни позволява да проверим и дали тренировъчното съдържание през последните седмици и месеци е било избрано правилно. Тъй като при измерванията на тестовото и тренировъчното устройство се генерират високи инерционни сили отново и отново по време на движенията при хвърляне, ние се нуждаем от подходящи решения за демпфериране на спирачките в горното и долното крайно положение, които позволяват системата да се използва дълго време и в същото време осигуряват възможно най-голяма защита за нашите тествани лица.


" Инженерът-конструктор избира гъвкави амортисьори за наклонена равнина Професор Ванк вече има добър опит с решенията на ACE за амортисьори за устройство за изпитване и обучение за измерване на производителността на бедрените мускули.решения от ACE Stoßdämpfer GmbH, той се обърна към специалистите по амортизационни решения от всякакъв вид от Лангенфелд по време на фазата на проектиране на тренировъчното и тестовото устройство за ударно хвърляне. "Проучих модифицираната преса за крака за изометрични и динамични движения за разгъване на крака в интернет и в каталога на ACE. В крайно положение масите от 25 до 200 килограма, които се ускоряват със скорост от около 3 до 5 метра в секунда, трябва да бъдат спирани при скорост на удара от около 0,5 метра в секунда. Дори ако демпферът MA64150, който тествахме тогава, не се справя технически с този диапазон, забавянето работи добре емпирично. В случая с демпферирането на силите по време на хвърлянето на удара се обадих и в службата за обслужване на клиенти на ACE, за да потвърдя това", съобщава професор Ванк. Структурата на тази изпитвателна машина по същество се състои от наклонена равнина, конструирана с помощта на линейни релси с линейно направлявана товарна количка. Върху нея може да се монтира дръжка на копие или топка за хвърляне. Целта е да се постигне максимално ускорение на шейната от изправено положение или при първоначално движение по равнината, както при състезателно хвърляне. Разстоянието, което шейната изминава, е 4,5 метра. Малко преди да достигне най-високата точка на конструкцията и когато се връща в изходно положение, ускорената шейна се забавя от промишлен амортисьор и след това се забива обратно по наклонената равнина. Особеността на конструкцията в Тюбинген е, че равнината може да се регулира непрекъснато между ъглите от 0 градуса и 35 градуса, за да отговаря на специфичните изисквания на отделните атлети. Например за хандбала е необходим равен ъгъл на хвърляне, а за хвърлянето на копие - до 35 градуса. В сравнение с други решения, като стоманени пружини или гумени амортисьори, компонентите, използвани от ACE, са значително по-качествени и по-издръжливи. Опит, който спортният учен споделя в интервюто: "Както при забавянето на движенията на разгъване на краката, регулируемите амортисьори работят добре и при забавянето на движенията при хвърляне. В нашата конструкция инсталирахме втори амортисьор за обратното движение на товарната количка. Той е малко по-голям, но първоначално изпробваните евтини решения с нещо като ограничител на вратата не проработиха, поради което и инвестицията беше по-голяма. Въпреки че тя е значителна за нашия бюджет, тя е толкова солидна, че инвестирах в нея, имайки предвид аспектите на безопасността и отговорността към изпитваните лица. Както се оказа, това беше добро решение. Тествахме настройките само малко и оттогава компонентите работят без особени усилия или проблеми. Въпреки това амортисьорите не се използват много често според индустриалните стандарти, тъй като тестовите устройства се използват само за проучвания, което се случва около два до три пъти годишно за периоди от една до три седмици.


" Амортизаторите са трайно стабилни, линейните релси не Индустриалните амортисьори, използвани в Тюбинген, са част от серията MAGNUM на ACE. От пускането си на пазара през 2000 г. тази серия се счита за референтен клас за средни размери в технологията на индустриалните амортисьори. Тези хидравлични машинни елементи абсорбират силите на движещите се маси по целия ход за възможно най-кратко време и преобразуват кинетичната енергия в топлина, която се разсейва във външната среда. Проектирани за продължителна употреба в промишлеността, потребителите се възползват от здравината и издръжливостта благодарение на усъвършенствания уплътнителен пакет, закалените направляващи лагери и интегрирания фиксиран ограничител. Компактните размери и разширените масови диапазони в сравнение с предишните решения дават на проектантите по-голяма свобода на действие по отношение на размера на демпфера и използването на производителността на машината. Специална характеристика на тази серия е наличието по избор на саморегулиращи се или регулируеми типове с резби M33, M45 и M64. Професор Ванк и неговият екип в Тюбинген използват и възможността за регулиране на предната и долната страна на амортисьорите MA4575EUM, използвани за анализите на хвърлянето. Поради общото тегло на шейната, което трябва да се премести между 1,7 и максимум 25 килограма, и скоростта на ускорение до 13 метра в секунда при измерванията върху тренировъчното и тестовото устройство за ударно хвърляне, бяха разгледани само регулируеми типове. Поглеждайки назад, спортният учен и конструктор съобщава: "Разчитах на инстинкта си по отношение на възможните стойности на регулиране на амортисьорите ACE и в крайна сметка вероятно съм имал добра ръка с пробите и грешките. Във всеки случай сме доволни от решението. Никога не сме имали проблеми с амортисьорите, те бяха някъде съвсем другаде. С устройството за изпитване на хвърлянето трябваше да заменим първоначално инсталираните и не съвсем евтини линейни релси с много скъпа версия само след един опит. При първите релси топчетата излизаха от лагерите. Те просто не можеха да се справят с високите скорости по време на анализа на удара. Оттогава новите работят, въпреки че за анализите си използваме предимно натоварвания от 1,7 кг до 5 кг, така че всичко все още може да се разглежда под термина "високоскоростна сила".


" Високо поглъщане на енергията и интегрирана шумозащита В допълнение към технологията на уплътняване с резервоар на мембраната, за стабилността на описаните тук амортисьори е отговорно масивното тяло без задържащ пръстен, което предотвратява течове и позволява поглъщането на над 50 % повече енергия в сравнение с други конструкции амортисьори. Фактът, че типовете MAGNUM имат още по-компактна конструкция в сравнение с предишните модели ACE, се оказва предимство, особено за все по-малките машини в автоматизацията. С ход от 73,9 милиметра тези амортисьори са подходящи за забавяне на ефективни маси в диапазона между 70 килограма и до 15 000 килограма, като поглъщането на енергията за безотказно и линейно забавяне на ход достига стойност до 1300 нютонметра. При промишлени приложения могат да бъдат постигнати стойности от 146 000 нютонметра на час при непрекъсната работа, като тази стойност може да бъде увеличена още повече с резервоар за масло с цел разсейване на топлината на флуидите и почти удвоена при използване на маслена верига. Широката гама от аксесоари и свързващи части осигурява лесно интегриране в съществуващите конструкции и широк спектър от възможни приложения. Например всички MAGNUM-и, инсталирани от професор Ванк в Тюбинген, се използват със специални ударни глави, изработени от полиуретан. Това води до намаляване на шума с до 7 децибела по време на интензивните тестове за разгъване на крака и хвърляне и в комбинация с щадящите човека и машината амортизиращи свойства може да се определи като голям успех, както и цялостният дизайн. Професор Ванк обобщава: "В нашите анализи от значение са времевите курсове на движение на каруцата, скоростта на каруцата и ускорението. Процесът на забавяне не ни интересува от гледна точка на диагностиката на производителността, той просто трябва да работи, т.е. енергията трябва да се разсейва, без да причинява повреди на устройството.


" Досега това е работило добре. Предсказуемо качество: индустриални амортисьори ACE от типа MAGNUM Тайната на успеха на тези индустриални амортисьори е скрита вътре. Независимо дали като саморегулиращи се или регулируеми елементи, дали са изработени от стомана или неръждаема стомана, компонентите от тази серия са оборудвани с най-съвременна технология за амортизация. Оборудвани с втвърден направляващ лагер и интегриран фиксиран ограничител, те впечатляват с дългия си експлоатационен живот дори в най-трудните условия. Важно предимство за инженерите конструктори е високото им поглъщане на енергията в компактен дизайн, при което те се предлагат с резби с размери M33, M45 и M64, както и с широка гама от свързващи части и аксесоари, в зависимост от версията.

Още новини

ACE Stoßdämpfer GmbH разширява гамата си от машинни елементи и за първи път представя...

В швейцарския научен център Технорама 500 експериментални станции предлагат на посетителите възмо...

Транспортирането на мРНК ваксината срещу COVID-19 от Biontech/Pfizer е истинско логистично предиз...

Наред със софтуера за оразмеряване, както и с CAD данни и симулации, ACE Stoßdämpfer G...

ACE Stoßdämpfer GmbH вече предлага на инженерите-проектанти не само софтуер за конфигу...

Това, което каскадьорите са за филмовите звезди, структурните амортисьори TUBUS са за скъпите сис...