Каталог
Каталог

ACE Stoßdämpfer GmbH

  • RoHS
  • Reach
  • DIN ISI 9001:2015

15.11.2023 01:11

По нови пътища със структурните амортисьори TUBUS от ACE: иновацията за инвалидни колички с една ос от Hoss Mobility

Има много възможности за подобрения в дизайна на инвалидните колички. Това се доказва от едноосната Hoss Mobility, която е разработена на базата на Segway. Електрическата инвалидна количка на едноименната австрийска компания е маневрена и проходима. Екипът, ръководен от основателя и електроинженер Лукас Риглер, е инсталирал структурни амортисьори от ACE, за да осигури комфорт на хората с ограничена подвижност върху всякаква повърхност.

Използването на Segway като основа за инвалидните колички на бъдещето на пръв поглед изглежда парадоксално. В края на краищата, дори хората без увреждания получават инструкции, когато използват за първи път превозно средство за отдих, за да избегнат падане или инциденти. Въпросът за безопасността е още по-важен за хората, които използват инвалидни колички, за да се придвижват и искат да излязат от утъпкания път. Нововъведението на екипа на Лукас Риглер, на когото идеята за инвалидната количка е хрумнала по-скоро случайно, е насочено именно към тези хора: "Когато се разделих с личния си Segway, с изненада установих, че купувач е човек, който ползва инвалидна количка. Той искаше да го превърне в нов тип инвалидна количка. Едва тогава осъзнах добавената стойност на технологията с една ос." В сектора на инвалидните колички управлението и интуитивното функциониране на Segway са наистина революционни, и то не само за дизайнери като Лукас Риглер. Дизайнът, който той е усъвършенствал заедно с техника по задвижване Доминик Лоренц и е предаден над 200 пъти, за първи път прави възможно завиването на място, докато седи в инвалидна количка, преминаването през хълмове и долове и дори безопасното преминаване през заснежени терени - и всичко това при компактни размери. По-големите колела в сравнение с малките колела на предлаганите в търговската мрежа модели също се оказват предимство. Това става ясно, когато той помага на купувача на стария си Segway да осъществи преустройството и да разработи прототипа на Hoss Mobility. За да използва пълния потенциал на самобалансиращото се задвижване на Segway, дизайнерът създава инвалидна количка от нулата.


Скорости и подходящо амортизиране като предизвикателства

Специалната характеристика на неговата инвалидна количка, кръстена "Hoss", и ключът към нейното интуитивно управление е способността на едноосното превозно средство да се стабилизира динамично. За да обясни това, Лукас Риглер прави сравнение с най-познатото интуитивно средство за придвижване - нашите тела: "Ако човек се наведе напред, без да движи краката си, той ще падне на носа си. За да предотврати падането, мозъкът ви казва да преместите единия си крак напред в този момент. Така че, ако се наведете напред, неизбежно ще се придвижите напред, стъпка по стъпка. Нашият кон прави същото, но с колела вместо крака. Мощни процесори и електрически двигатели поемат функциите на мозъка и мускулите в нашето превозно средство. А сензорите за движение и наклон предпазват от преобръщане." Те имат задачата постоянно да анализират поведението на водача, като при необходимост независима механична поддържаща система стабилизира количката с колела отпред и отзад. Сгъваемият механизъм се разгъва незабавно в случай на повреда на системата и спира Hoss. Докато конвенционалната електрическа инвалидна количка обикновено може да се движи със скорост около 6 км/ч, Hoss Mobility може да достигне скорост от 15 км/ч. Според специалиста по задвижване Доминик Лоренц хората с ограничена подвижност искат да бъдат ограничавани възможно най-малко, когато става въпрос за удоволствие от шофирането.

Едно от предизвикателствата, с които се е сблъскал екипът, е сравнително високата скорост, която Hoss Mobility може да развие на равен терен. В дългосрочен план това натоварва много анатомията на водача, особено на пресечен терен. Лукас Риглер също се сблъсква с тази задача, свързана с дизайна, по-скоро случайно по време на разработката към серийно производство и отбелязва: "Интересно е, че по време на проучванията, например на панаирните щандове, почти никой в инвалидна количка не повдигна пред мен въпроса за по-добра амортизация. Впечатлението беше по-скоро, че инвалидните колички са такива, каквито са, и трябва да се свикне с тях. Едва когато потенциален клиент дойде на посещение, разбрах за омекотяването. Господинът имаше инвалидна количка с ръчно задвижване, която изглеждаше така, сякаш Ангъс Макгайвър се е занимавал с нея, и една от важните модификации, които потребителят сам беше изградил, беше амортизацията." Макар Лукас Риглер да беше мислил за независими окачвания, амортисьори и газови пружини, човекът му даде идеята да превърне седалката като цяло в зона за амортизация и комфорт. За да преодолее това предизвикателство, той започва търсене в интернет.


Твърдотелно демпфериране под формата на TUBUS от ACE като решение

Вниманието му бързо се насочва към ACE Stoßdämpfer GmbH. Широката гама от продукти и добре структурираният уебсайт www.ace-ace.de го убедиха. Освен това съществуването на собствена структура за продажби в Австрия направи първоначалния контакт още по-лесен. Сътрудничеството на място се оказа толкова лесно, колкото и целенасочено. Въпреки че инженерът конструктор беше намислил практично решение с хидравлични компоненти, Ханс-Юрген Гриндъл, отговорният инженер по продажбите в ACE Stoßdämpfer GmbH, го изненада със собствено проучване и много по-рентабилно алтернативно предложение. "Моят контакт в ACE предложи полупроводникови демпфери като интелигентен избор за омекотяване на седалката. Структурните демпфери на ACE, които той имаше предвид, са по-малко чувствителни към замърсяване, нямат водачи или други чувствителни части и следователно са практически неразрушими. След няколко пътни теста бях убеден", спомня си Лукас Риглер. За специалистите от ACE не е имало съмнение, че амортисьорите TUBUS, които се наричат TUBUS заради формата си, наподобяваща тръба, ще изпълнят задачата си, и то не само заради дизайна. Инженерите от Лангенфелд в Рейнланд са могли да се позоват и на опита от друго приложение. TUBUS вече са използвани за успешно оптимизиране на характеристиките на движение на електрически скутери за пилоти с различно тегло. В тези персонализирани решения инженерите конструктори на ACE са използвали различни структурни амортисьори за различните класове тегло.
www.ace-ace.de/de/news/angepasste-daempfung-fuer-hochwertige-e-roller?filter=1:10:1

От големия брой от над 150 стандартни индивидуални решения Hoss Mobility GmbH реши да избере продуктовата фамилия TR на ACE. То се характеризира с меко забавяне на движението. Компактният дизайн на тези маневрени инвалидни колички е от решаващо значение, за да се използват максимално техните предимства. Типовете TR са специално разработени за максимален ход между 12 и 60 мм с минимална обща височина, при което абсорбирането на енергия за един ход варира от 1,2 Nm до 146 Nm. Демпферите се предлагат във формати с диаметър от 29 mm до 100 mm. Всички тези готови за монтиране елементи, които не се нуждаят от поддръжка, са изработени от кополиестерен еластомер, който се нагрява съвсем леко и следователно осигурява постоянно демпфиране. В сравнение с други компоненти, които забавят инерционните сили, като гумени амортисьори или стоманени пружини, TUBUS впечатлява с експлоатационен живот от над 1 милион натоварвания, което ги прави подходящи за непрекъсната работа извън пътя и дори теоретично подходящи за наследяване от едно поколение водачи на следващото.


В това приложение са монтирани модели от типа TR63-43. Първата цифра означава диаметъра на компонента, а втората - максималния ход. Този тип е в състояние да намали 12,0 Нм/такт. При извънредни ситуации би било допустимо дори 17,0 Нм/ ход. Когато не са монтирани на революционната едноосна количка, TUBUS от тази серия са подходящи за демпфериране на крайно положение в линейни оси, в инструменталното производство и металорежещите машини, в хидравлични и пневматични устройства, в манипулатори и други приложения. Тъй като те могат бързо и лесно да се монтират под седалката на всеки автомобил Hoss Mobility с помощта на специален винт, много хора с увреждания вече се възползват от значително подобрение на качеството си на живот.

Още новини

В швейцарския научен център Технорама 500 експериментални станции предлагат на посетителите възмо...

Спортните учени също използват хидравлични машинни елементи в своите проекти. Особено когато анализи...

Транспортирането на мРНК ваксината срещу COVID-19 от Biontech/Pfizer е истинско логистично предиз...

Наред със софтуера за оразмеряване, както и с CAD данни и симулации, ACE Stoßdämpfer G...

ACE Stoßdämpfer GmbH вече предлага на инженерите-проектанти не само софтуер за конфигу...

Това, което каскадьорите са за филмовите звезди, структурните амортисьори TUBUS са за скъпите сис...