Каталог
Каталог

ACE Stoßdämpfer GmbH

  • RoHS
  • Reach
  • DIN ISI 9001:2015

15.11.2023 01:11

По нови пътища със структурните амортисьори TUBUS от ACE: иновацията за инвалидни колички с една ос от Hoss Mobility

Има много възможности за подобрения в дизайна на инвалидните колички. Това се доказва от едноосната Hoss Mobility, която е разработена на базата на Segway. Електрическата инвалидна количка на едноименната австрийска компания е маневрена и проходима. Екипът, ръководен от основателя и електроинженер Лукас Риглер, е инсталирал структурни амортисьори от ACE, за да осигури комфорт на хората с ограничена подвижност върху всякаква повърхност.

Използването на Segway като основа за инвалидните колички на бъдещето на пръв поглед изглежда парадоксално. В края на краищата, дори хората без увреждания получават инструкции, когато използват за първи път превозно средство за отдих, за да избегнат падане или инциденти. Въпросът за безопасността е още по-важен за хората, които използват инвалидни колички, за да се придвижват и искат да излязат от утъпкания път. Нововъведението на екипа на Лукас Риглер, на когото идеята за инвалидната количка е хрумнала по-скоро случайно, е насочено именно към тези хора: "Когато се разделих с личния си Segway, с изненада установих, че купувач е човек, който ползва инвалидна количка. Той искаше да го превърне в нов тип инвалидна количка. Едва тогава осъзнах добавената стойност на технологията с една ос." В сектора на инвалидните колички управлението и интуитивното функциониране на Segway са наистина революционни, и то не само за дизайнери като Лукас Риглер. Дизайнът, който той е усъвършенствал заедно с техника по задвижване Доминик Лоренц и е предаден над 200 пъти, за първи път прави възможно завиването на място, докато седи в инвалидна количка, преминаването през хълмове и долове и дори безопасното преминаване през заснежени терени - и всичко това при компактни размери. По-големите колела в сравнение с малките колела на предлаганите в търговската мрежа модели също се оказват предимство. Това става ясно, когато той помага на купувача на стария си Segway да осъществи преустройството и да разработи прототипа на Hoss Mobility. За да използва пълния потенциал на самобалансиращото се задвижване на Segway, дизайнерът създава инвалидна количка от нулата.


Скорости и подходящо амортизиране като предизвикателства

Специалната характеристика на неговата инвалидна количка, кръстена "Hoss", и ключът към нейното интуитивно управление е способността на едноосното превозно средство да се стабилизира динамично. За да обясни това, Лукас Риглер прави сравнение с най-познатото интуитивно средство за придвижване - нашите тела: "Ако човек се наведе напред, без да движи краката си, той ще падне на носа си. За да предотврати падането, мозъкът ви казва да преместите единия си крак напред в този момент. Така че, ако се наведете напред, неизбежно ще се придвижите напред, стъпка по стъпка. Нашият кон прави същото, но с колела вместо крака. Мощни процесори и електрически двигатели поемат функциите на мозъка и мускулите в нашето превозно средство. А сензорите за движение и наклон предпазват от преобръщане." Те имат задачата постоянно да анализират поведението на водача, като при необходимост независима механична поддържаща система стабилизира количката с колела отпред и отзад. Сгъваемият механизъм се разгъва незабавно в случай на повреда на системата и спира Hoss. Докато конвенционалната електрическа инвалидна количка обикновено може да се движи със скорост около 6 км/ч, Hoss Mobility може да достигне скорост от 15 км/ч. Според специалиста по задвижване Доминик Лоренц хората с ограничена подвижност искат да бъдат ограничавани възможно най-малко, когато става въпрос за удоволствие от шофирането.

Едно от предизвикателствата, с които се е сблъскал екипът, е сравнително високата скорост, която Hoss Mobility може да развие на равен терен. В дългосрочен план това натоварва много анатомията на водача, особено на пресечен терен. Лукас Риглер също се сблъсква с тази задача, свързана с дизайна, по-скоро случайно по време на разработката към серийно производство и отбелязва: "Интересно е, че по време на проучванията, например на панаирните щандове, почти никой в инвалидна количка не повдигна пред мен въпроса за по-добра амортизация. Впечатлението беше по-скоро, че инвалидните колички са такива, каквито са, и трябва да се свикне с тях. Едва когато потенциален клиент дойде на посещение, разбрах за омекотяването. Господинът имаше инвалидна количка с ръчно задвижване, която изглеждаше така, сякаш Ангъс Макгайвър се е занимавал с нея, и една от важните модификации, които потребителят сам беше изградил, беше амортизацията." Макар Лукас Риглер да беше мислил за независими окачвания, амортисьори и газови пружини, човекът му даде идеята да превърне седалката като цяло в зона за амортизация и комфорт. За да преодолее това предизвикателство, той започва търсене в интернет.


Твърдотелно демпфериране под формата на TUBUS от ACE като решение

Вниманието му бързо се насочва към ACE Stoßdämpfer GmbH. Широката гама от продукти и добре структурираният уебсайт www.ace-ace.de го убедиха. Освен това съществуването на собствена структура за продажби в Австрия направи първоначалния контакт още по-лесен. Сътрудничеството на място се оказа толкова лесно, колкото и целенасочено. Въпреки че инженерът конструктор беше намислил практично решение с хидравлични компоненти, Ханс-Юрген Гриндъл, отговорният инженер по продажбите в ACE Stoßdämpfer GmbH, го изненада със собствено проучване и много по-рентабилно алтернативно предложение. "Моят контакт в ACE предложи полупроводникови демпфери като интелигентен избор за омекотяване на седалката. Структурните демпфери на ACE, които той имаше предвид, са по-малко чувствителни към замърсяване, нямат водачи или други чувствителни части и следователно са практически неразрушими. След няколко пътни теста бях убеден", спомня си Лукас Риглер. За специалистите от ACE не е имало съмнение, че амортисьорите TUBUS, които се наричат TUBUS заради формата си, наподобяваща тръба, ще изпълнят задачата си, и то не само заради дизайна. Инженерите от Лангенфелд в Рейнланд са могли да се позоват и на опита от друго приложение. TUBUS вече са използвани за успешно оптимизиране на характеристиките на движение на електрически скутери за пилоти с различно тегло. В тези персонализирани решения инженерите конструктори на ACE са използвали различни структурни амортисьори за различните класове тегло.
www.ace-ace.de/de/news/angepasste-daempfung-fuer-hochwertige-e-roller?filter=1:10:1

От големия брой от над 150 стандартни индивидуални решения Hoss Mobility GmbH реши да избере продуктовата фамилия TR на ACE. То се характеризира с меко забавяне на движението. Компактният дизайн на тези маневрени инвалидни колички е от решаващо значение, за да се използват максимално техните предимства. Типовете TR са специално разработени за максимален ход между 12 и 60 мм с минимална обща височина, при което абсорбирането на енергия за един ход варира от 1,2 Nm до 146 Nm. Демпферите се предлагат във формати с диаметър от 29 mm до 100 mm. Всички тези готови за монтиране елементи, които не се нуждаят от поддръжка, са изработени от кополиестерен еластомер, който се нагрява съвсем леко и следователно осигурява постоянно демпфиране. В сравнение с други компоненти, които забавят инерционните сили, като гумени амортисьори или стоманени пружини, TUBUS впечатлява с експлоатационен живот от над 1 милион натоварвания, което ги прави подходящи за непрекъсната работа извън пътя и дори теоретично подходящи за наследяване от едно поколение водачи на следващото.


В това приложение са монтирани модели от типа TR63-43. Първата цифра означава диаметъра на компонента, а втората - максималния ход. Този тип е в състояние да намали 12,0 Нм/такт. При извънредни ситуации би било допустимо дори 17,0 Нм/ ход. Когато не са монтирани на революционната едноосна количка, TUBUS от тази серия са подходящи за демпфериране на крайно положение в линейни оси, в инструменталното производство и металорежещите машини, в хидравлични и пневматични устройства, в манипулатори и други приложения. Тъй като те могат бързо и лесно да се монтират под седалката на всеки автомобил Hoss Mobility с помощта на специален винт, много хора с увреждания вече се възползват от значително подобрение на качеството си на живот.

Още новини

Дигитализацията и подходът на икономично управление се разглеждат като желано средство за отслабв...

При тестването на инвалидните колички производителите играят на сигурно по разбираеми при...

При тестването на инвалидните колички производителите играят на сигурно по разбираеми при...

Специалистите по аварийно спиране празнуват премиери във филми и телевизия
Когато става въпрос за индустриална технология за демпфериране, ACE е едно от първите места, към които се обръщат повечето инженери и дизайнери по света. Независимо от това какви запитвания имат експертите в наши дни, ACE винаги отговаря бързо на тях - онлайн или чрез личен контакт на място.
Облекчение при работа и преобразуване: универсална отвертка с газова тягова пружина и структурни амортисьори от ACE