Каталог
Каталог

ACE Stoßdämpfer GmbH

  • RoHS
  • Reach
  • DIN ISI 9001:2015

20.09.2023 00:09

В крачка срещу COVID-19: компоненти от ACE

в универсалната отвертка на Metallatelier GmbH

По време на пандемията от корона Metallatelier GmbH успява да оптимизира специална малка серия машини за автоматично завинтване на капачки на различни видове контейнери за дезинфектанти за кратко време, като използва стандартни компоненти. ACE допринесе за това по-нататъшно развитие с машинни елементи.


Първо, Дейвид Фукс, основател на Metallatelier, и неговият екип успяха през 2006 г. да предоставят на производител на почистващи препарати специална машина за непозната досега гъвкавост и сигурност при отказ при автоматичното завинтване на бутилки. Така се ражда Универсалната отвертка 1.0. в бранша се разпространи мълвата, че тази конструкция има уникално устройство за сглобяване на винтови капачки, което автоматизира безопасното затваряне на широк спектър от бутилки с почистващи препарати, включително такива с помпени пръскащи глави. Когато през 2020 г. избухна новият бета-коронавирус SARS-CoV-2 и дезинфектантите не можеха да се произвеждат достатъчно бързо, компанията Bilgram Chemie попита металообработващата работилница дали в кратки срокове може да се поръча следваща серия. Докато през 2006 г. изобретението е било свързано с ускоряване на обработката и облекчаване на обслужващия персонал, през 2020 г. фокусът е бил върху увеличаване на скоростта на производство, от една страна. "От друга страна, беше необходимо да направим цялата машина още по-променлива и същевременно по-бързо приспособима към нови затваряния и височини на лентите, защото новият ни клиент искаше да пълни предимно малки флакони с ръчна дезинфекция на трите специални машини", описва част от новите изисквания Давид Фукс.


По-висока производителност чрез използване на високотехнологични компоненти

За постигането на тези цели новият дизайн използва основния принцип на работа на своя предшественик: бутилките се фиксират на място чрез две притискащи челюсти, покрити с етилен-пропилен-диен (мономер) каучук (EPDM) централно под завинтващия механизъм. Четири захватни ролки захващат капачката и я завинтват здраво, докато се достигне определеният въртящ момент. С помощта на малки амортисьори не само се спира пневматичният плъзгач, но и крайното положение на механизма за захващане се определя от позицията на амортисьора и по този начин машината се настройва за завинтване на капачки с различни размери. По правило плъзгачът не се придвижва до крайното положение, а се спира предварително от два малки амортисьора, поставени в долната част. Малкият амортисьор в горната част гарантира, че не е необходимо каретката да се придвижва до крайното си положение всеки път, а се спира, когато ролките на захващача са достатъчно отворени, за да може винтовата капачка да бъде транспортирана напред по начин, който спестява време.

Освен другите нововъведения бяха необходими и нови конструкции за спиране на каретката в крайните положения. Докато в предишния модел в горното и долното крайно положение се използваха малки амортисьори от типа MC150EUMH на ACE, Давид Фукс и неговият екип преосмислиха амортизацията на системата за 2020 г.: "Докато в горното крайно положение продължаваме да работим със саморегулиращия се тип MC150EUMH, сега използваме два хидравлични амортисьора от типа MC150EUM в долното положение. Разликата е, че горният демпфер е оразмерен за по-големи ефективни маси от 8,6 кг до 86 кг, докато използваните отдолу са подходящи за масови сили от 0,9 кг до 10 кг. Симетрично разположените демпфери предлагат допълнителното предимство, че каретата не подскача и не се задръства безконтролно в случай на неправилна работа, прекъсване на електрозахранването или други неизправности", казва собственикът на металургичния цех. Последният тип амортисьори би бил мислим и в горната част. От съображения за пространство обаче другият тип се използва от едната страна, като другата страна остава свободна за сензор за крайно положение. Задвижването на каретата е друг основен елемент, обяснен от Давид Фукс. Той посочва колко прецизно работи пневматичният агрегат и по този начин удря горния малък амортисьор точно перпендикулярно, така че буталото му да бъде оптимално натоварено и този елемент на машината да може да използва напълно максималния си експлоатационен живот от 25 милиона хода. Прецизно градуираните диапазони на твърдост и абсорбирането на енергията от 20 Nm/такт са други ключови стойности, които намаляват до 34 000 Nm/h при непрекъсната работа, което заедно с интегрирания фиксиран ограничител на амортисьорите позволява на универсалния винтоверт 2.0 да работи цикъл след цикъл при пълно натоварване.


Още новини

Дигитализацията и подходът на икономично управление се разглеждат като желано средство за отслабв...

При тестването на инвалидните колички производителите играят на сигурно по разбираеми при...

При тестването на инвалидните колички производителите играят на сигурно по разбираеми при...

Специалистите по аварийно спиране празнуват премиери във филми и телевизия
Когато става въпрос за индустриална технология за демпфериране, ACE е едно от първите места, към които се обръщат повечето инженери и дизайнери по света. Независимо от това какви запитвания имат експертите в наши дни, ACE винаги отговаря бързо на тях - онлайн или чрез личен контакт на място.

Има много възможности за подобрения в дизайна на инвалидните колички. Това се доказва от едноосна...